Innsendt av Brita Magnussen
En spent gjeng dro til Stavanger fredag ettermiddag. Fordelt i ulike biler satte Jenter 12 i Fløy Håndball kursen mot Kongeparken Cup. Med sommerfugler i magen, knirkete luftmadrasser og nok sokker i bagen var de klare for kamp.
Vel innlosjert på Lassa skole fredag kveld ordnet trenerne pizza og brus. Ingen kan levere på tom tank.
Med to spenstige mødre på hver sin madrass var det bare å stålsette seg for første natt med fnising, knirking og noen hull som måtte lappes. Trenerne kunne trekke seg stille tilbake for å lade opp.
Lørdag morgen var jentene dønn klare. Vi gjorde unna fire kamper fordelt på to lag, og det ble en god start med én seier, to uavgjorte og to tap.
Etter middag var det å dekke over litt svette og dra av gårde for å slenge seg rundt i høydeskrekk, svimmelhet og akselerasjon. Kongeparken leverte som alltid, på tross av regn, fem grader og forfrosne håndballspillere og trenere.
De sovnet fort og ladet opp til søndagens innspurt. For noen jenter! De kjempet til siste slutt og dro med seg gode resultater denne dagen også.
To seire, én uavgjort og ett knepent tap mot et brutalt mannskap i gule drakter. Men jentene leverte igjen og igjen.
Til slutt en stor applaus til supporterforeldre, jentene og trenerne. Vi er stolte.
